Všeobecné obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
a. Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán, ktorými sú predávajúci a kupujúci, a to na základe záväzkového vzťahu - kúpnej zmluvy uzavretej prostredníctvom internetového obchodu.
b. Predávajúcim je obchodná spoločnosť PONOKADO s. r. o., so sídlom Starohorská 6157/7, 974 11 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 53 438 698, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka číslo 40082/S; DIČ: 2121365917, bankové spojenie: Tatra banka, a.s., IBAN: SK6411000000002945094340
c. Kupujúcim je spotrebiteľ. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúci vyhlasuje, že má spôsobilosť na právne úkony v rozsahu potrebnom na vznik záväzkového vzťahu s predávajúcim. Ak je kupujúci vo veku mladšom ako 18 rokov, vznik záväzkového vzťahu s predávajúcim môže vzniknúť len v prípade, ak s týmto vznikom súhlasil alebo ho schválil zákonný zástupca kupujúceho, alebo v prípade, ak vznik záväzkového vzťahu s predávajúcim je povahou primeraný rozumovej a vôľovej vyspelosti zodpovedajúcej veku kupujúceho.
d. Internetový obchod je umiestnený na webovom sídle www.zupanado.sk a prevádzkuje ho predávajúci.
e. Tovarom je vec, ktorú predávajúci ponúka na predaj v internetovom obchode.
f. Kúpna zmluva a vzájomné práva kupujúceho a predávajúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa riadia prednostne podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon č. 102/2014 Z. z.“)
g. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. V prípade, ak predávajúci a kupujúci uzatvoria kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú vzájomné práva a povinnosti odchýlne od VOP, úprava vzájomných práv a povinností podľa takto uzavretej kúpnej zmluvy má prednosť pred VOP.
h. Neoddeliteľnou súčasťou VOP je tiež reklamačný poriadok a zásady ochrany osobných údajov.
i. Zmluvné strany vyhlasujú, že údaje uvedené v kúpnej zmluve, prípadne v ďalšej vzájomnej komunikácii, sú pravdivé a aktuálne, a zaväzujú sa bez meškania oznámiť druhej zmluvnej strane každú skutočnosť, ktorá by mohla mať vplyv na plnenie záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy. Zmluvné strany sú si vedomé, že pri neoznámení takýchto skutočností budú niesť zodpovednosť za následky, ktoré môžu druhej zmluvnej strane z neznalosti týchto skutočností vzniknúť, vrátane nároku na náhradu škody.
2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
a. Ponuka tovaru
i. Ponukou tovaru sa rozumie vybraný tovar ponúkaný predávajúcim na predaj prostredníctvom internetového obchodu.
ii. Ceny ponúkaného tovaru a služieb sú uvedené bez DPH, pokiaľ nie je pri cene vyslovene uvedené, že cena je uvedená s DPH.
b. Objednávka tovaru
i. Objednávku tovaru môže kupujúci vytvoriť prostredníctvom internetového obchodu, a to za pomoci na to určeného formulára. Súčasťou formulára je najmä výber druhu a množstva tovaru, uvedenie identifikačných údajov kupujúceho, výber spôsobu platby a spôsobu dodania tovaru. Podmienkou vytvorenia objednávky nie je registrácia kupujúceho v internetovom obchode, pretože registrácia kupujúceho v internetovom obchode nie je možná.
ii. Pri vytvorení objednávky má kupujúci možnosť uviesť zľavový kód, zadaním ktorého dôjde k uplatneniu zľavy alebo iného benefitu v prospech kupujúceho, ak kupujúci takýmto zľavovým kódom disponuje. O úspešnom uplatnení zľavového kódu a jeho dôsledkoch bude kupujúci informovaný pri vytvorení objednávky po jeho zadaní.
iii. Pri vytvorení objednávky má kupujúci možnosť prejaviť súhlas so zasielaním informačných materiálov (newsletter), a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
iv. Na riadne vytvorenie objednávky je potrebný súhlas kupujúceho s VOP, reklamačným poriadkom a zásadami ochrany osobných údajov, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou VOP.
v. Kupujúci vytvorením a potvrdením svojej objednávky potvrdzuje, že VOP si v celom rozsahu prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom, že sa oboznámil so zásadami ochrany osobných údajov, a že bol oboznámený s tým, že následkom vytvorenia a potvrdenia objednávky je vznik povinnosti zaplatiť kúpnu cenu.
vi. Kupujúci vyhlasuje, že si je vedomý toho, že mu kúpou tovaru od predávajúceho nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo ďalších osôb, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
c. Predávajúci sa zaväzuje prijať objednávku tovaru kupujúceho, pokiaľ táto objednávka nie je v rozpore s VOP, a predávajúci nemá konkrétny dôvod domnievať sa, že dôjde k porušeniu povinností VOP zo strany kupujúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ z objednávky vyplýva, že zjavne nie je urobená vážne, že zo strany kupujúceho došlo k zneužitiu osobných údajov inej osoby, uvedeniu zjavne nesprávnych údajov, zneužitiu platobnej karty a podobne. O takomto postupe bude kupujúci informovaný na ním zadanú adresu elektronickej pošty.
d. K uzavretiu kúpnej zmluvy a k vzniku záväzkového vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim dochádza momentom prijatia objednávky kupujúceho predávajúcim, o čom predávajúci upovedomí kupujúceho na ním uvedenú adresu elektronickej pošty. Spolu s týmto upovedomením predávajúci zašle kupujúcemu aj informáciu o tom, akým spôsobom sa kupujúci môže oboznámiť s VOP, reklamačným poriadkom a zásadami ochrany osobných údajov.
e. Z kúpnej zmluvy vznikne predávajúcemu povinnosť tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, kupujúcemu dodať, a kupujúcemu vznikne povinnosť tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu.
f. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri vytváraní objednávky, uzatváraní kúpnej zmluvy a prevzatí tovaru (napr. náklady na internetové pripojenie alebo náklady na telefonickú komunikáciu), znáša kupujúci.
3. Dodacie podmienky
a. Ak nie je v kúpnej zmluve uvedené inak, spôsob dodania tovaru určuje predávajúci, a to výberom jedného z možných spôsob dodania tovaru pri vytváraní objednávky. V prípade, ak spôsob dopravy objednaného tovaru je zvolený kupujúcim v objednávke, kupujúci je zodpovedný za riadne zabezpečenie prijatia tovaru, vrátane prípadných dodatočných nákladov za zvolený spôsob dopravy, a kupujúci je povinný tovar riadne a včas prijať. V prípade, ak je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom než bolo zvolené v objednávke, kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu dodatočne vzniknuté náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia tovaru.
b. O odoslaní tovaru za účelom jeho dodania sa predávajúci zaväzuje informovať kupujúceho na adresu elektronickej pošty uvedenú kupujúcim v objednávke.
c. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 7 (siedmych) pracovných dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy. Za týmto účelom sa predávajúci zaväzuje odoslať kupujúcemu tovar na prepravu bez zbytočného odkladu po uzatvorení kúpnej zmluvy.
d. Predávajúci si vyhradzuje právo pripočítať náklady na dodanie tovaru kupujúcemu k sume objednávky podľa aktuálneho cenníka prepravcov alebo iných osôb zabezpečujúcich dodanie tovaru pre predávajúceho; o tejto skutočnosti musí byť kupujúci upovedomený vopred pred potvrdením objednávky, inak toto právo predávajúceho zaniká.
e. V prípade, ak kupujúci žiada o dodanie tovaru mimo územia Slovenskej republiky, predávajúci si vyhradzuje právo pripočítať k cene dodania tovaru aj náklady za dodanie tovaru do zahraničia; o tejto skutočnosti musí byť kupujúci upovedomený vopred pred potvrdením objednávky, inak toto právo predávajúceho zaniká.
f. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím, ak kúpna cena už bola riadne a včas kupujúcim zaplatená, inak až zaplatením kúpnej ceny v celom rozsahu.
g. Prevzatím tovaru kupujúcim prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy, včítane úžitkov, a nebezpečenstvo škody na veci.
h. Doklad o kúpe tovaru poskytne predávajúci kupujúcemu na adresu elektronickej pošty kupujúceho. Doklad o kúpe tovaru obsahuje najmä: obchodné meno a sídlo predávajúceho, adresa prevádzkarne, dátum predaja, názov a množstvo tovaru alebo služby, cena jednotlivého tovaru alebo služby a celková cena, ktorú kupujúci zaplatil.
i. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek chýb to bezodkladne riešiť s prepravcom a informovať o tom predávajúceho. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky sa odporúča kupujúcemu zásielku od prepravcu neprevziať a vyplniť záznam o poškodení zásielky. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený a nepoškodený.
j. Reklamáciu mechanického poškodenia tovaru, nezodpovedajúceho tovaru a pod., ktoré neboli zjavné pri prevzatí zásielky s tovarom od prepravcu je kupujúci povinný uplatniť okamžite po ich zistení. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie tovaru vzniknuté pri jeho preprave, ak kupujúci bezodkladne toto poškodenie neoznámi.
4. Platobné podmienky
a. Predávajúci ponúka na výber z týchto spôsobov platby:
i. platobnou kartou cez internet v internetovom obchode,
ii. na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu.
b. Spôsob platby si zvolí kupujúci pri vytváraní objednávky.
c. Pri voľbe platby platobnou kartou cez internet kupujúci vyplní údaje potrebné k realizácii platby priamo v internetovom obchode. Po overení ich platnosti bude objednávka potvrdená a suma vo výške kúpnej ceny bude odpočítaná z bankového účtu kupujúceho.
d. V prípade platby na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu si predávajúci vyhradzuje právo pripočítať náklady za vybavenie dobierky k sume objednávky podľa aktuálneho cenníka prepravcu; o tejto skutočnosti musí byť kupujúci upovedomený vopred pred potvrdením objednávky, inak toto právo predávajúceho zaniká.
5. Ďalšie práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy
a. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu objednaný tovar za dohodnutú cenu a kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť kúpnu cenu za tovar vrátane nákladov za zvolený spôsob dodania tovaru.
b. Predávajúci je povinný kupujúcemu dodať tovar v stave spôsobilom na riadne užívanie.
c. Ak má tovar vady, o ktorých predávajúci vie, je povinný kupujúceho pri dojednávaní kúpnej zmluvy na ne upozorniť
6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
a. Od kúpnej zmluvy môže zmluvná strana odstúpiť len ak zmluvnej strane toto právo vyplýva z VOP, reklamačného poriadku alebo z príslušných právnych predpisov.
b. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim
i. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak:
1. predávajúci nesplní svoj záväzok dodať tovar riadne a včas, a predávajúci nedodá tovar kupujúcemu ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim,
2. má tovar vadu, ktorá ho robí neupotrebiteľným a
3. predávajúci ubezpečil kupujúceho, že tovar má určité vlastnosti, alebo že nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
ii. Ak ide o uzavretie kúpnej zmluve prostredníctvom internetového obchodu www.zupanado.sk, Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru v prípade zmlúv, predmetom ktorých je predaj tovaru, pričom tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
iii. K uplatneniu práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy je potrebné predložiť dokladu o kúpe. Ak takýto doklad kupujúci nemá, nie je možné uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy.
iv. Predávajúci informuje kupujúceho o tom, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu – a to iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru, a ak odstúpi od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
v. Na uplatnenie odstúpenia od kúpnej zmluvy môžete použiť aj náš formulár dostupný tu.
c. Odstúpenie od kúpnej zmluvy predávajúcim
i. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak:
1. kupujúci nezaplatil kúpnu cenu riadne a včas, a to ani v primeranej dodatočnej lehote poskytnutej mu na tento účel predávajúcim,
2. nebude schopný objednaný tovar kupujúcemu dodať za dohodnutých podmienok alebo ho nebude môcť kupujúcemu dodať vôbec a
3. bol tovar v internetovom obchode omylom ponúkaný za zjavne chybnú cenu a kupujúci nesúhlasí s kúpou tovaru za cenu, ktorú mu ako správnu následne uviedol predávajúci.
d. Odstúpením od kúpnej zmluvy kúpna zmluva zaniká, a to momentom, keď prejav vôle oprávnenej zmluvnej strany odstúpiť od kúpnej zmluvy je doručený druhej zmluvnej strane; po tejto dobe nemožno účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy odvolať alebo meniť bez súhlasu druhej zmluvnej strany.
e. Odstúpením od kúpnej zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti zmluvných strán z kúpnej zmluvy. Odstúpenie od kúpnej zmluvy sa netýka nároku na náhradu škody vzniknutej porušením kúpnej zmluvy.
f. Zmluvná strana, ktorej pred odstúpením od kúpnej zmluvy poskytla plnenie druhá zmluvná strana, toto plnenie vráti; pri peňažnom záväzku spolu s úrokmi vo výške určenej podľa príslušných právnych predpisov. Ak vracia plnenie strana, ktorá odstúpila od zmluvy, má nárok na úhradu nákladov s tým spojených. Ak pred odstúpením od kúpnej zmluvy bol kupujúcemu dodaný tovar, kupujúci zašle alebo odovzdá predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, tovar, ktorý od neho prijal, vrátane všetkých jeho častí a príslušenstva, ak sa zmluvné strany nedohodli inak. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný; v prípade jeho používania v stave s prihliadnutím na bežné opotrebenie. Tovar je kupujúci povinný zaslať na adresu predávajúceho. Ak pred odstúpením od kúpnej zmluvy predávajúci prijal od kupujúceho peňažné prostriedky na základe kúpnej zmluvy, je povinný ich bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, vrátiť kupujúcemu na účet, z ktorého ich prijal, ak sa zmluvné strany nedohodli inak.
7. Zodpovednosť za vady
a. Zodpovednosť za vady tovaru sa spravuje reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
b. Reklamačný poriadok znie nasledovne:
I. Všeobecné ustanovenia
a. Práva a povinnosti zmluvných strán týkajúce sa práv kupujúceho z vadného plnenia a zodpovednosti predávajúceho za vady predaného tovaru sa riadia primárne ustanoveniami § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. ochrane spotrebiteľa.
b. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri jeho prevzatí kupujúcim. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, na ktoré bol kupujúci pri uzatváraní kúpnej zmluvy upozornený.
c. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
d. Ak má tovar vady, alebo sa na tovare vady vyskytnú, kupujúci je oprávnený uplatniť voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamácia tovaru).
e. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
II. Záručná doba
a. Na dodaný tovar je kupujúcemu poskytnutá záručná doba 24 mesiacov.
b. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Doba od reklamácie tovaru až po moment, keď bol kupujúci povinný tovar prevziať, sa do záručnej doby nepočíta.
c. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
III. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru
a. Za vadu tovaru sa nepovažuje zmena vlastnosti tovaru, ktorá vznikla v dôsledku jeho nesprávneho používania kupujúcim, nedostatočného alebo nevhodného ošetrovania kupujúcim, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, alebo v dôsledku akéhokoľvek poškodenia tovaru kupujúcim alebo treťou osobou. Ďalej sa za vadu tovaru nepovažuje opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie tovaru. Tiež nejde o vadu tovaru, pokiaľ z povahy tovaru vyplýva, že jeho životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takéhoto tovaru dôjde k jeho celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby.
b. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená.
c. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ako sú uvedené v predchádzajúcej vete, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
d. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa bodu III písm. b), c) a d) tohto reklamačného poriadku, a na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa bodu IV písm. i) tohto reklamačného poriadku ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
IV. Uplatnenie práv kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamácia tovaru)
a. Vady tovaru musí kupujúci reklamovať u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, ako vady tovaru zistil. Po zistení vady tovaru je kupujúci povinný zdržať sa ďalšieho užívania tovaru. Za okamih uplatnenia reklamácie tovaru sa považuje moment doručenia vadného tovaru predávajúcemu spolu s dokladom o kúpe, ktorý je kupujúci povinný priložiť k tovaru.
b. Kupujúci nemá právo na poskytnutie náhradného tovaru počas doby vybavenia reklamácie.
c. Kupujúci je pri reklamácii tovaru povinný uviesť, v čom spočíva vada tovaru a deň, kedy vadu tovaru zistil.
d. Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, ktorého adresa je: PONOKADO s. r. o., Starohorská 6157/7, 974 11 Banská Bystrica, Slovenská republika, a to zaslaním vadného tovaru na túto adresu predávajúceho. Pre pomoc s reklamáciou tovaru môže kupujúci kontaktovať predávajúceho na adrese elektronickej pošty: reklamacie@zupanado.sk. Na uplatnenie reklamácie tovaru môžete použiť aj náš formulár dostupný tu.
e. Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s reklamovaním tovaru.
f. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
g. Po výbere práva kupujúceho podľa bodu III písm. e) tohto reklamačného poriadku a po určení spôsobu vybavenia reklamácie podľa bodu IV písm. i) tohto reklamačného poriadku sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.
h. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
i. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,
j. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie..
k. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
l. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh podáva kupujúci príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1
m. Po márnom uplynutí lehoty 30 kalendárnych dní na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
V. Dozor
a. Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho ustanovených týmto reklamačným poriadkom vykonáva:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
8. Ochrana osobných údajov kupujúceho
a. Zásady ochrany osobných údajov, ako aj práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúcich z ochrany osobných údajov, sú upravené v dokumente „Zásady ochrany osobných údajov“.
b. Zásady ochrany osobných údajov znejú nasledovne:
Zásady ochrany osobných údajov
Obchodná spoločnosť PONOKADO s. r. o., so sídlom Starohorská 6157/7, 974 11 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 53 438 698, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka číslo 40082/S, adresa elektronickej pošty: ahoj@zupanado.sk, rešpektuje právo na súkromie kupujúcich a pravidlá ochrany osobných údajov upravené najmä v právnych predpisoch: zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „zákon“) a nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „nariadenie“). V zmysle zákona a nariadenia má obchodná spoločnosť PONOKADO s. r. o. postavenie prevádzkovateľa (ďalej len „prevádzkovateľ“).
Účelom týchto zásad ochrany osobných údajov je informovanie kupujúceho o tom, prečo prevádzkovateľ získava osobné údaje kupujúceho, ako ich spracováva a chráni, a ako ich používa pri zasielaní informačných materiálov (newsletter) ako aj informovanie kupujúceho o jeho právach týkajúcich sa spracúvania jeho osobných údajov. Prevádzkovateľ pri spracúvaní osobných údajov rešpektuje a dodržiava zásadu zákonnosti, zásadu obmedzenia účelu, zásadu minimalizácie osobných údajov, zásadu správnosti, zásadu minimalizácie uchovávania, zásadu integrity a dôvernosti a zásadu zodpovednosti v zmysle zákona.
I. Aké osobné údaje spracováva prevádzkovateľ (kategórie osobných údajov)
Prevádzkovateľ spracúva meno a priezvisko, bydlisko a adresu elektronickej pošty (emailovú adresu) kupujúceho. V prípade, ak adresa elektronickej pošty umožňuje identifikáciu kupujúceho, možno ju tiež považovať za osobný údaj (ďalej len „OSOBNÉ ÚDAJE“). Ak kupujúci poskytne prevádzkovateľovi fotografiu, na ktorej je zobrazený kupujúci, možno ju tiež považovať za osobný údaj.
II. Prečo sú údaje kupujúceho spracúvané (účel spracúvania a právny základ)
Osobné údaje kupujúceho prevádzkovateľ získava a spracúva za účelom
a) vytvorenia objednávky, vytvorenia a uzatvorenia kúpnej zmluvy a uplatnenia a realizácie práv a povinností vyplývajúcich z tohto záväzkového vzťahu medzi prevádzkovateľom ako predávajúcim a kupujúcimi (poskytovanie osobných údajov je požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy)
b) vytvorenia evidencie kupujúcich pre interné potreby prevádzkovateľa
c) informovania kupujúcich o novinkách a akciách prevádzkovateľa ako predávajúceho tovar na internetovom obchode www.zupanado.sk, a to prostredníctvom zasielania informačných materiálov (newsletter) emailom
d) vytvorenia hodnotenia tovaru kupujúcim
e) zabezpečenia povinností prevádzkovateľa, ktoré mu ukladajú právne predpisy (napr. vedenie účtovníctva).
Osobné údaje kupujúceho na účely písm. a), b a e) sú spracúvané vždy. Osobné údaje kupujúceho na účely písm. c) sú spracúvané len vtedy, keď kupujúci výslovne prejaví záujem o zasielanie informačných materiálov (newsletter) na adresu elektronickej pošty. Osobné údaje kupujúceho na účely písm. d) sú spracúvané len vtedy, keď kupujúci výslovne prejaví záujem o hodnotenie tovaru.
Poskytnutie osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné, avšak v prípade, ak kupujúc osobné údaje v uvedenom rozsahu neposkytne, nie je možné vytvoriť objednávku tovaru a následne uzavrieť kúpnu zmluvu s prevádzkovateľom ako predávajúcim.
Ak má kupujúci menej ako 16 rokov, takéto spracúvanie osobných údajov je zákonné iba za podmienky a v rozsahu, v akom takýto súhlas poskytol alebo schválil jeho zákonný zástupca.
Ak kupujúci poskytuje prevádzkovateľovi osobné údaje, je povinný poskytnúť len jeho vlastné osobné údaje. Ak kupujúci poskytuje osobné údaje inej osoby, je oprávnený ich poskytnúť prevádzkovateľovi len s predchádzajúcim súhlasom tejto inej osoby a len po tom, ako jej boli poskytnuté informácie o spracúvaní jej osobných údajov v rozsahu uvedenom v týchto zásadách ochrany osobných údajov, pričom tieto skutočnosti vie kupujúci na požiadanie prevádzkovateľovi preukázať.
III. Odkiaľ máme osobné údaje kupujúceho (zdroj osobných údajov)
Osobné údaje kupujúceho získavame priamo od kupujúceho.
IV. Komu sú osobné údaje kupujúceho poskytnuté (kategórie príjemcov)
Osobné údaje kupujúcich budú prevádzkovateľom poskytnuté len v nevyhnutnom prípade a v nevyhnutnej miere a to trom okruhom osôb:
a) osoby zabezpečujúce uplatnenie a realizáciu práv a povinností z kúpnej zmluvy (napr. dodanie tovaru vrátane jeho prepravy, vymáhanie dlhu a pod.)
i. medzi tieto osoby napr. patrí: Slovenská pošta, a.s., Partizánska cesta 9
975 99 Banská Bystrica 1, IČO: 36 631 124; Zásielkovňa s. r. o., so sídlom Kopčianska 3338/82A 851 01 Bratislava, IČO: 48136999.
b) osoby zabezpečujúce správu a prevádzku internetového obchodu, a vytvorenie a zasielanie informačných materiálov (newsletter).
i. medzi tieto osoby napr. patrí: Vizua s. r. o., so sídlom Lazovná 38, 974 01 Banská Bystrica, Slovenská republika, IČO: 47 816 970.
c) osoby zabezpečujúce aplikáciu hodnotenie tovaru
i. medzi tieto osoby napr. patrí: Rivo Commerce Inc., 5940 S Rainbow Blvd., Ste 400, PMB 78370, Las Vegas, NV 89118-2507
d) osoby vykonávajúce právomoc a svoje povinnosti na základe a v rozsahu príslušných právnych predpisov, najmä príslušné orgány štátnej správy (napr. za účelom vedenia účtovníctva, vypracovania daňového priznania a pod.)
V. Ako dlho uchovávame osobné údaje kupujúceho (doba uchovávania)
Osobne údaje kupujúceho uchováva prevádzkovateľ po nevyhnutnú dobu v súlade s právnymi predpismi, ktoré poskytujú právny základ pre ich uchovávanie a ukladajú prevádzkovateľovi povinnosť ich uchovávať. Osobné údaje kupujúceho prevádzkovateľ uchováva a používa najdlhšie do odhlásenia sa z odberu informačných materiálov (newsletter), ak nemá povinnosť ich ďalej uchovávať podľa predchádzajúcej vety.
VI. Automatické rozhodovanie a profilovanie
Rozhodnutie prevádzkovateľa, ktoré je založené na automatizovanom spracúvaní osobných údajov, je nevyhnutné na uzavretie zmluvy alebo plnenie zmluvy medzi kupujúcim a prevádzkovateľom. Na automatizovanom spracúvaní osobných údajov je tiež založené zabezpečenie hodnotenia tovaru. Kupujúci má právo na overenie rozhodnutia nie automatizovaným spôsobom zo strany prevádzkovateľa (na požiadanie kupujúceho na ahoj@zupanado.sk prevádzkovateľ ako predávajúci potvrdí uzavretie kúpnej zmluvy), právo vyjadriť svoje stanovisko a právo napadnúť rozhodnutie (najmä prostredníctvom práva na odstúpenie od zmluvy). Prevádzkovateľ nespracúva osobné údaje za účelom profilovania a profilovanie nevykonáva.
VII. Práva kupujúceho
Kupujúci má právo na:
a) prístup k osobným údajom a informáciám o ich spracúvaní,
b) opravu a doplnenie osobných údajov, ak sú nesprávne alebo neúplné. Kupujúci je povinný uvádzať správne a úplné osobné údaje.
c) výmaz osobných údajov,
d) obmedzenie spracúvania osobných údajov,
e) prenosnosť osobných údajov, ak je to technicky možné,
f) namietať spracúvanie osobných údajov,
a to všetko na základe, za podmienok a v rozsahu určenom zákonom a nariadením.
Ak spracúvanie osobných údajov prebieha na základe súhlasu kupujúceho, kupujúci má právo tento súhlas kedykoľvek odvolať bez toho, aby to ovplyvnilo zákonnosť spracovania realizovaného pred jeho odvolaním.
Kupujúci má právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov, ak má za to, že je priamo dotknutý na svojich právach ustanovených zákonom alebo nariadením. Konanie vedie Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky a účelom konania o ochrane osobných údajov je zistiť, či došlo k porušeniu práv kupujúceho pri spracúvaní ich osobných údajov alebo došlo k porušeniu zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov alebo osobitného predpisu v oblasti ochrany osobných údajov, a v prípade zistenia nedostatkov, ak je to dôvodné a účelné, uložiť opatrenia na nápravu, prípadne pokutu za porušenie citovaného zákona alebo osobitného predpisu pre oblasť ochrany osobných údajov.
Kupujúci je oprávnený v súvislosti s uplatnením svojich práv kontaktovať prevádzkovateľa na adrese elektronickej pošty: ahoj@zupanado.sk
9. Spoločné a záverečné ustanovenia
a. Vzájomná komunikácia medzi zmluvnými stranami je písomná, a to v listinnej podobe alebo elektronickej podobe. Komunikácia v elektronickej podobe sa uskutočňuje na adresu elektronickej pošty, ktorú kupujúci uviedol v objednávke. Písomnosť v listinnej podobe sa považuje za doručenú po troch dňoch od jej vrátania odosielateľovi, a to aj vtedy, ak sa s ňou adresát neoboznámil.
b. Ak sa niektoré ustanovenie kúpnej zmluvy, VOP, reklamačného poriadku alebo zásad ochrany osobných údajov, stane neplatným, je neplatnou len táto časť, pokiaľ z povahy právneho úkonu alebo z jeho obsahu alebo z okolností, za ktorých k nemu došlo, nevyplýva, že túto časť nemožno oddeliť od ostatného obsahu.
c. Znenie týchto VOP a ich súčastí je predávajúci oprávnený meniť a dopĺňať. Zmenené VOP a ich súčasti sú účinné dňom ich zverejnenia. Práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté pred dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia VOP nie sú zmenou dotknuté.
d. V prípade, ak právny vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že ich právny vzťah sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky ako rozhodným právom a právomoc na rozhodnutie v prípade sporu medzi zmluvnými stranami budú mať súdy v Slovenskej republike.
e. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva:
Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
Hraničná 12
820 07 Bratislava 2
Slovenská republika
f. Dozor nad dodržiavaním povinností týkajúcich sa ochrany kupujúceho vykonáva:
Slovenská obchodná inšpekcia
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46
974 00 Banská Bystrica 1
Slovenská republika
